13 april 2015

Peter Pan voor de jarige...


Geloof het of niet, maar ik naaide nog nooit eerder een peter-pan kraagje, 
maar toen ik deze versie zag, dacht ik meteen, dat wil ik ook! 
Ik maakte er direct werk van, want de zomer-garderobe
van Femke kan nog wel wat aanvulling gebruiken.

De blauwe trui viel wat groot uit, beetje op de groei, vandaar ook het gele exemplaar.


Het rokje maakte ik al eerder hier en is een model dat bijna dagelijks gedragen wordt.
Het valt het mooiste met een iets dikkere tricot.
Deze grijze stof scoorde ik op de rommelmarkt.



Het kraagje werkte ik af met biais.
Ik maakte stappenfoto's, dus als er interesse voor is wil ik die ook wel bloggen.



Als ik deze foto's bekijk is ze plots zo groot geworden... 
en dat is ook echt zo... want morgen wordt ze 4 !!! 
Ja, vier jaar geleden reden we in het holst van de nacht naar het ziekenhuis,
en werd ik voor het eerst mama...

En de nieuwe schoenen, die staan dus niet mee op de foto...
want die zijn netjes ingepakt... voor morgen...


Blauwe, gele en zwarte tricot - zomerjogging - Strass
Grijze tricot rokje: rommelmarkt
Stippenstofje - rommelmarkt
Bloemenstofje: Kapellen Stoffenverkoop

-------

En voor diegenen die zich net als mij afvragen... Peter-Pan kraagje???
ziehier de allereerste versie...


37 opmerkingen:

  1. Hahahaha, die laatste foto!
    Hoera voor de jarige, en nog meer hoera voor de rommelmarktvondsten. Ik vind daar echt nooit iets (ofwel ben ik nog nie wakker genoeg, ofwel ga ik te laat, dat alles al weg is)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, en heerlijke blote beentjes! <3

    Alvast gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gij kunt toch combineren sé! Super mooi! En proficiat met je 4 jaar mama ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het kan aan mijn stoffenverslaving liggen, maar ik las toch echt petit pan kraagje. Tot het laatste plaatje dus... Mooi setje en het rokje is fantastisch! Fijne verjaardag

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi gemaakt! Volgens mij zit dat ook geweldig. Proficiat aan moeder en dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Proficiat met de jarige. Blijft toch een speciaal moment he, die verjaardagen elke keer weer.
    Mooie t-shirts ook. Handig gerief, lijkt me!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie combinaties! Ze straalt en ze zal dat vast ook doen op haar verjaardag! Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Proficiat, Femke! Binnen 2 weken is Stan aan de beurt. Die wordt ook 4! Waar jij toch altijd die heerlijke stofjes vandaan haalt hé...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een prachtig rokje is daar bij! en een mooi gelukt kraagje! oh en uiteraard hieperdepiep!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, die kraagjes! En die kleuren! Helemaal in stijl met haar jas in wording!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. En zo zot eigenlijk, dat de eerste peter pan-kraag geeneens een "echte" was ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi! Hoewel ik toch 't meest fan blijf van je eerste versie :)
    Fijne dag vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een zalige outfits! Hiep hiep hoera voor de dochter!!
    (en eerlijk, ook ik maakte nog nooit een peter pan kraagje :-p )

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hip hip hoera voor de jarige! Mijn zoon wordt ook 4 in juli, wat gaat het toch snel! Mooie kraagjes en stoffen van de rommelmarkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel leuk. En wat een heerlijke dag om jarig op te zijn, ik kan ervan meespreken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi ! Gefeliciteerd aan de jarige meid. En in dat stappenplan ben ik wel geïnteresseerd, ook ik maakte nog nooit zo een kraagje.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hiep hiep hiep hoera voor jouw 4jarige meid ! Het feest is al half geslaagd in haar mooie outfit !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gefeliciteerd! Geniet samen met de dochter van jullie 4-jarig mama/dochter-zijn! De outfit is SUPER geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leukje! Je hebt de smaak te pakken, zie ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik ben zo hard fan en ga kei hard kopiëren! (allé, geïnspireerd worden dan toch) Hoera voor Femke!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wauw dat rokje is echt super van model, 1 die ik ook ga onthouden ;-)!
    Welke geweldige rommelmarkt is dat waar jij naartoe gaat? Zo'n leuke stof seg.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Proficiat voor je kleine meid!
    De outfit vind ik WAUW en moet ik onthouden! Dat rokje vind ik ook super!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Gefeliciteerd met je mooie meiske!
    Wat een geweldige outfits. Het kraagje is mooi gelukt. Leuk om daar een beschrijving van te zien ��

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtig Marleen! En knappe Femke! Ik vind dat 4 jaar eigenlijk roept om een speeldate met taart en fruitsap. Niet? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wauw, ik ben superfan, hele toffe outfits! En wat een stijlvolle combi's!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Zalig kraagje, heel mooi met het knoopje in de nek.
    En hoe ze zo draait met die kousevoetjes: megaschattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een toffe outfit! Echt mooi en het ziet er nog comfortabel uit ook. Zo zien we dat graag :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Gelukkige verjaardag! En mooie dochter met supermooie outfit!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. ik hoop dat je een fijn feest had en dat dochterlief schitterde in haar mooi outfit,
    ik ga mijn to-do-lijstje voor bijna 4-jarige aanvullen :-)
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Heel erg mooi! En hip hip hoera voor die grote meid! In dat stappenplan ben ik wel geïnteresseerd trouwens :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Beide outfits zijn prachtig! (Enorme fan van peter pan kraagjes;-))

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...